woensdag 4 maart 2015

Dag Mevrouw Zevenstaart,

Hier de wekdienst van morgen.  Je vroeg me om je morgen te wekken met de haantjes in de kelder. Heb dat geregeld met de kelderman.
Morgenvroeg om 6u gaan we je wekken. De hanen en ik. 
De gedachte om ’s morgens met de bakfiets 2 hanen te verhuizen, naar jou te fietsen en dan de bak te openen om de hanen het ochtendlicht te tonen en aan het kraaien te zetten, vind ik zo’n leuke gedachte. 
We hebben al geoefend. Met de hanen bedoel ik. Want een haan en een bakfiets dat is niet alles. 
Deurtjes met trapjes voor de haantjes in de bakfiets. Hanen hun kluts kwijt. Waren soms stress-hanen. Maar daar heb je therapie voor. 
We hebben alles geregeld. Zo goed als alles. Niemand mocht het weten, in ons dorp weet je maar nooit. En met een haan op stap, is een beleving op zich. 
Hoop dat ik nu goed ga slapen. Want jij weet van niets. Alleen dat ik jou zou wekken naast je tien wekkers die je nodig hebt om wakker te worden. Ben benieuwd.  

                             Dag Mevrouw Zevenstaart,

                                                    Meneertje Pêdon


Geen opmerkingen:

Een reactie posten