woensdag 1 april 2015

Dag Mevrouw Zevenstaart,
- Zit in mijn dakgoot naar het avondlicht te kijken. Is zo mooi. Dat ik het er op waagde het licht tegemoet te komen langs het dakvenster.  Pol was er al. Dus hou even hem gezelschap. Is echt mooi licht. Blauw, enkele lijnen wit en wat grijs. Gaat nog regenen vannacht. En er is een windje. Ja, zit hier hoog. Dus waait hier meer. Gelukkig is de dakgoot extra breed. Zo kan een mens er nog in lopen. En een stuk plat dak heb ik ook. Is een dak met zon in de zomer. Alleen, het weer zit niet mee. Waait te hard. Ga maar weer naar binnen. Zie dat ik er nog afwaai. Zou een vliegende meneer Pêdon zijn. Nu, dat vliegen is niets. Ben niet goed in neerkomen. Ben geen katachtig persoon. En door al de jaren zijn de spieren ook wat strammer geworden. We gaan er niet op vooruit. Maar we klagen niet. Gaat nog opperbest met me. 

Dag Mevrouw Zevenstaart
Meneertje Pêdon 








foto: F. Luttens


Geen opmerkingen:

Een reactie posten