woensdag 1 april 2015

Dag Mevrouw Zevenstaart,

-Heb jij het licht laten branden?
Om je staarten bij te lichten? Het wonder van een vrouw ligt bij een vrouw. Als man snap je daar niet veel van. Het is een wonder. En dat ligt buiten mij. Dat je dan kaarsjes kunt gebruiken zal zeker verlichten in deze regendagen. Is geen zomer aan het worden. Het seizoen herfst is zich over alle maanden aan het nestelen. Ik zou daar kaarsjes voor branden. Opdat het beter wordt. Maar ik heb geen staarten. En denk dat het weer geen goed doet aan staartgevoelens. Aan gevoelens tout court. 
Ga me nu koffie zetten. Jij kan het niet weten, maar het is vroeg in de ochtend. En de dag begint met regen. En voor mij met koffie. En vandaag ook met een ei. Heel zelden. Maar vandaag een ei. De kelderman had een ei voor mij. Zo zie je. De kip, het ei en meneer Pêdon, op z'n best in de keuken. 

Dag Mevrouw Zevenstaart,
Meneertje Pêdon




foto: F. Luttens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten