woensdag 1 april 2015

Dag Mevrouw Zevenstaart,

-Er zit een trein in mijn hoofd.
Een oude stoomtrein. Wat hij daar doet is mij een raadsel. Kan het hem ook niet vragen. Hij is koppig aan het rijden en stoomt zo nu en dan dat bekende geluid. Wat een gegeven. Wat een gegeven. Die trein in mijn hoofd. Hij maakt rondjes. Want veel plaats in mijn hoofd is er niet. Mijn oren jeuken van zijn geluiden. En mijn valse tanden trillen op zijn cadans. Kan niet buiten komen. Met dat hoofd van me. Moet me even stil houden, schaapjes tellen. En de trein.... die zal wel stilvallen zeker. Kan toch geen leven lang zo rond lopen. Met dat stoom gegeven. Zal me een trein wezen. Zo 'n trein in een hoofd. 
Dag Mevrouw Zevenstaart.
En na dit schrijven weet ik het: Het is de trein naar Berlijn. 
Terwijl ik met nog goed wat dagen te lopen naar Berlijn vlieg. 
Gelukkig dat er geen vliegtuig in m'n hoofd zit. Dat lucht op!

Dag Mevrouw Zevenstaart

Meneertje Pêdon




foto: F. Luttens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten